Wednesday, October 8, 2008

The List / Die Liste

foreignpolicy.com is one of my favourite websites to peruse. Alongside The Economist and my hubby, it serves as my international relations teacher. One thing FP has that neither The Economist nor my hubby do is a regular article simply known as The List. (N.B. – I am a list freak. I love my lists. I especially drive my dear hubby crazy before travelling. And grocery shopping. And making major decisions.)


The latest list covers foods that we may very well no longer be able to consume in the relatively near future. Foie gras? McDonald’s fries (as we know them)? Veal? Talk about indulging in a guilty pleasure!




foreignpolicy.com
ist eine meiner Lieblingswebseiten, denen ich regelmäßig folge. Zusammen mit The Economist und meinem Mann dient es als mein außenpolitischer Lehrer. Eine Sache, die FP bietet, aber weder The Economist noch mein Mann bieten können, sind regelmäßige Artikel einfach bekannt unter The List. (N.B. – Ich bein ein Listenfreak. Ich liebe meine Listen. Ich tendiere meinen lieben Mann in den Wahnsinn zu treiben, bevor wir auf die Reise gehen. Und beim einkaufen. Und bei der Fällung wichtiger Entscheidungen.)


Die aktuelle Liste umfaßt Nahrungsmittel, die wir in naher Zukunft aller Wahrscheinlichkeit nach nicht mehr konsumieren können. Foie Gras? McDonalds Pommes (so wie wir es sie kennen)? Kalb? Das entblöst meinen schuldvollen Genuß!

No comments:

Post a Comment